fbpx

3. Köprü’yle birlikte Türkiye’de bir ilk gerçekleşiyor!

Turhan, yaptığı izahta, Karayolları Genel Müdürlüğünün otoban ile ilgili ehemmiyetli mesafeler aldığını, yüksek standartlı ve konforlu yollar için çalışmaları sürdürdüklerini söyledi. Araç sayısı arttıkça yeni yolların yapımının kaçınılmaz olduğunu anlatan Turhan, “Mevcut yolların standardının yükseltilmesi, şerit sayısının arttırılması ihtiyaç olarak karşımıza çıkıyor. Bilhassa önümüzdeki günlerde yeni kapasite oluşturmak emeliyle ana rotalarda otoyolların hizmete alınması artık gündeme geliyor” dedi.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün bağlantılı yollarını bu yıl sonuna kadar YİD modeliyle ihale etmeyi tasarıladıklarını ifade eden Turhan, bu konuda ihale hazırlık çalışmalarının bitirdiğini, Yüksek Tasarılama Heyeti (YPK) kararı alındığını, Hazine Müsteşarlığının uygun görüşünün ardından temmuz ayında duyuruya çıkacaklarını bildirdi.

Kuzey Marmara Otoyolu’nun Avrupa ve Asya tarafındaki Akyazı-Paşaköy arası ile Avrupa Yakası’nda Odayeri-Kınalı arası için ihaleye çıkmayı tasarıladıklarını belirten Turhan, şöyle konuştu:

“YİD projelerinde yükleniciler kendi fiyatlarıyla alakalı tasarılamalarını ve işin ne kadar müddette yapılabilir olabileceğini hesaplayıp, önerilerini verirler. Bunun için 4 ila 6 ay arasında müddet veririz. Firmaların talebi doğrultusunda bazen süre uzayabiliyor. Aksilik olmazsa ihaleyi yıl nihayetinde bitirmeyi tasarılıyoruz. İhale bitirdikten sonra görevlendireceğimiz şirket, kredi temini çalışmalarını 6 aylık süreçte bitiriyor. Biz, bu süre içinde görevli şirkete, öz kaynağıyla işe başlama fırsatı tanıyoruz.”

2015’TE BAŞLANIYOR

2015 yılı içinde Kuzey Marmara Otoyolu’nun kalan bölümlerinde çalışmalara başlayacaklarını anlatan Turhan, “Öngördüğümüz inşaat müddeti işin başlangıcından sonra üç sene. Müteahhit, erken bitirirse bu onun avantajı oluyor. Yapım artı işletme müddetini yarıştırıyoruz. Fakat üç seneden sonraya kalırsa cezai müeyyidemiz oluyor” diye konuştu.

Yolun bitirmesinin hemen peşinden Türkiye’de ilk sefer bir otobanın özel şirket tarafından işletileceğini bildiren Turhan, “Bu yoldan geçiş fiyatı, araçların cinsine, sınıfına ve mesafesine göre belirleyeceğimiz tavan ücrete göre şirket tarafından belirleyecek. Tavan ücret, her sene değişen koşullara göre aktüellenecek” dedi.

Otobanda bayramlarda ve özel günlerde fiyatsız geçişe yönelik maddenin şartnamede bulunacağını ifade eden Turhan, “Ancak bu maddenin rastgele bir bağlayıcılığı olmayacak. Fakat idare isterse bayramlarda veya kimi özel günlerde bu yolları fiyatsız kullandırabilir , trafiğe kapatabilir. Bu yolları başka amaçla kullanabilir. Mesela İstanbul’da Avrasya maratonu yapıyoruz. İdare bu yetkiye bu yollarda sahip olacak” değerlendirmesinde bulundu

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir