Kanal İstanbul Sazlıdere Barajı’n dan Geçecek

0
212
views

Çılgın Proje olarak nitelendirilen Kanalistanbul, açıklandığı günden bu yana İstanbulluların dilinde… Kanalistanbul yaklaşık 2 yıldır geçeceği düşünülen bölgelerde emlak fiyatlarına tavan yaptırırken bir anda değişen güzergahı ile şimdi de Başakşehir, Kayabaşı, Altınşehir gibi bölgeleri hareketlendirdi.

Peki Kanalistanbul’un güzergahı neden değişti? Marmara’yı Karadeniz’e bağlayacak ikinci boğaz görevi üstlenecek çılgın proje için bu değişiklik ne anlama geliyor? Yeni güzergahta hangi merkezler var? Bundan 10 yıl önce 5-10 bin TL’ye alınan araziler bugün 300 bin TL’ye fırlayan köyler hangileri? İşte yeni Kanalistanbul ve yeni şartlar:

KANALİSTANBUL’UN YENİ GÜZERGAHI NERESİ?

Kanal İstanbul’un güzergahı artık kesinleşti. Buna göre proje kısaca, Küçükçekmece Gölü’nden başlayıp Sazlıdere Barajı mevkiinden geçerek Karadeniz’e bağlanacak.

SAZLIDERE İPTAL OLACAK MI?

Kanalistanbul bölge insanını oldukça sevindirse de henüz kesin olmamakla birlikte Sazlıdere gölü iptal ve tahliye edilmesi ihtimaline üzülüyor. Sazlıdere gölü İstanbul’un hem su ihtiyacını karşılaması hem de Osmanlı’dan miras olması sebebiyle İstanbul için büyük önem taşıyor..

KANALİSTANBUL GÜZERGAHI NEDEN DEĞİŞTİ?

Kanalistanbul güzergahının değişme nedeni eski güzergahta şahsa ait arazilerin çokluğu dolayısıyla maliyetin çok fazla olması. Yeni rotada ise devlete ait arazilerle bu işlem daha maliyetsiz ve daha hızlı şekillenebilecek?

kanal-istanbul-güzergahı

ESKİ GÜZERGAHTA DURUM..

Daha önce Silivri, Ortaköy, İnceğiz, Gökçeli, Çanakça, Dağyenice olarak tespit edilenbölgeden Karacaköy, Evcik Barajı’ndan Karadeniz’e bağlanan bölümde istimlak edilecek arazilerin çokluğu nedeniyle vazgeçildi. Bu bölgelerin tamamında proje açıklandığında büyük bir emlak satışı hareketliliği yaşanmış ve emlak fiyatlarının değeri 8 ile 10 kat artmıştı.

YÜZDE 80’İ KAMU ARAZİSİ

Projede bu rotanın seçilmesindeki en önemli neden, kanal aksında bulunan arazilerin yüzde 80′inin kamu arazisi olması ve orman arazinin bulunmaması. Böylece istimlak bedeli başta olmak üzere projenin maliyeti düşecek. Bölgedeki rezerv ve ticaret alanları ile diğer bölgelerin büyük çoğunluğu 3. Havalimanı gibi yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilecek.

BAŞAKŞEHİR TIRMANIŞTA

Artık Kanal, Küçükçekmece-Başakşehir-Arnavutköy hattında olacak ve 150 metrelik yeni boğazdan, Küçükçekmece Gölü ile Sazlıdere Barajı arasında kalan Başakşehir ilçesinin Kayabaşı, Altıntepe, Güvercintepe ve Şahintepe mahalleleri en karlı çıkan bölgeler olacak.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here