fbpx

Kanal İstanbul, Arsa Fiyatlarını Son 1 Yılda 4 Kat Artırdı

Gayrimenkul Değerleme Danışmanlık Uzmanı Vildan Kaya, İstanbul Boğazı’ndaki gemi trafiğini rahatlatmak için Karadeniz ile Marmara Denizi arasında yapay bir suyolu açacak olan Kanal İstanbul projesinin arsa fiyatlarını son 1 yılda 2 ile 4 kat oranında artırdığını belirtti. Kamuoyuna ‘Çılgın Proje’ olarak lanse edilen Kanal İstanbul’un bittiğinde İstanbul’da iki yeni yarımada, yeni bir de ada oluşturacağını belirten EVA Gayrimenkul Değerleme Danışmanlık Uzmanı Vildan Kaya, kurulması öngörülen iki kentten ilkinin 2023 yılına kadar kanalın Marmara Denizi ile birleştiği noktada hayata geçirileceğini söyledi. Kanal İstanbul Projesi’nin açıklanmasıyla birlikte bölgenin gayrimenkul yatırımcılarının akınına uğradığını söyleyen Kaya, 3. Havalimanı’nın bu bölgede konumlandırılması ve Kuzey Marmara Otoyolu güzergâhının kanal üzerinden geçmesinin bölgeyi cazibe merkezi haline getirdiğini belirtti. Kaya, bölgeye ait master plan çalışmaları Çevre Şehircilik Bakanlığı tarafından devam ederken henüz netleşmiş bir imar planının bulunmamasına rağmen, projelerin kamuoyuna duyurulmasıyla birlikte Kanal İstanbul çevresinde arazi fiyatlarında yoğun talepten dolayı kısa sürede ciddi artışlar görüldüğünü vurguluyor. Kaya, araziler imara açılıp arsaya dönüştükten sonra fiyatlarının son 5 yılda yüzde 100’den fazla artış gösterdiğini söyledi.

 

Projenin açıklanmasından sonra tavan yapan arsa fiyatlarının son 1 yılda ise 2 ile 4 kat oranında artığını belirten Kaya, özellikle Arnavutköy İlçesi’nin Bolluca, Haraççı, Boğazköy, Boyalık, Yeniköy ve Taşoluk Mahalleleri, Başakşehir İlçesi’nin Kayabaşı, Bahçeşehir ve Ziya Gökalp Mahalleleri’ne yatırımcı taleplerinin oldukça artığını gözlemlediklerini ifade etti. Kaya, gayrimenkul yatırımcılarının Bakanlığın 2014 yılı sonunda tamamlayacağı master plan çalışmasını merakla beklediğini de sözlerine ekledi.
Projenin afet riskini bertaraf etmek için ruhsatsız, iskânsız ve afet riski altındaki yapıların tasfiye edilerek, yeni yerleşim alanı olarak kullanılması amacıyla tespit edilmiş 24 bin 475 hektar alana sahip “Yenişehir Rezerv Yapı Alanı” sınırları içerisinde yer aldığını söyleyen Kaya, bu sınır içerisinde Arnavutköy, Avcılar, Bağcılar, Bakırköy, Başakşehir, Esenler, Eyüp ve Küçükçekmece İlçeleri’nin yer aldığını belirtti.

 

Kaya, 2018 yılı içerisinde bitirilmesi öngörülen 3. Havalimanı Projesi ve 3. Boğaz Köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün bağlantı yolu ile inşaatı sürmekte olan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin de bu yapı alanı içinde konumlandığını belirterek söz konusu bölgede 2014 – 2019 yılları içerisinde E-5 Karayolu – TEM Otoyolu – Arnavutköy Merkez ve inşaatı sürmekte olan 3. Havalimanı alanı istikametindeki metro hattının hizmete girmesinin planlandığını da söyledi. /İHA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir