Türk Hava Kurumu Uçuş Akademisi Genel Müdürü Giray Hürgezen, İstanbul’a yapılacak 3. havalimanının açılması ve sektörün lokomotifi şirketlerin 2016-2023 yılları arasındaki uçak siparişleri dikkate alındığında, 10 yılda ihtiyaç duyulan pilot sayısının yaklaşık 3 bin artacağını söyledi.
Hürgezen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin 2020’ye kadar her yıl 750 pilota ihtiyacı olduğunu belirterek, mevcut uçuş okullarının bu ihtiyacın ancak yüzde 50’sini karşılayabildiğini ifade etti.
İzmir, İstanbul ve Ankara olmak üzere 3 ilde uçuş okullarının bulunduğunu dile getiren Hürgezen, 24 uçak ve 45 uçuş öğretmeniyle hizmet verdiklerini kaydetti.
Hürgezen, pilot adaylarının 18 ay süren eğitimler kapsamında, 900 saat teorik eğitim, 150 saat uçuş eğitimi, 60 saat ise simülatör eğitimi aldıklarını belirtti.
– “Başvurular artarak devam ediyor”
Eğitimlerini başarıyla tamamlayan pilot adaylarının Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafınca verilen lisansı almaya hak kazandığını dile getiren Hürgezen, şöyle konuştu:
“Her yıl sektöre ortalama 160 pilot yetiştiriyoruz. Bu da istihdam edilen pilotların yüzde 45’ine tekabül ediyor. 3. havalimanının açılması ve sektörün lokomotifi olan şirketlerin 2016-2023 yılları arasındaki uçak siparişleri dikkate alındığında, önümüzdeki 10 yılda ihtiyaç duyulan pilot sayısının yaklaşık 3 bin artması bekleniyor. 2023’e kadar THY’nin filosuna 150 uçak, Pegasus’un ise yaklaşık 100 uçak ilave edeceğini biliyoruz. Bu gelişmelere, ciddi bir gelirle işe başlamanın cazibesi de eklendiğinde talepler de arttı. Okullarımıza yılda yaklaşık 500 müracaat olurken, bu yıl 600’ün üzerinde oldu.”
Hürgezen, Türkiye’de toplam 8 uçuş okulu bulunduğunu belirterek, pilot sayısı yeterli olmadığı için havayolu şirketlerinin yurt dışı kaynaklardan istifade ettiğini söyledi.
THK’nin tarihi bir misyonu bulunduğunu vurgulayan Hürgezen, “Bu misyon, omuzlarımıza ilave yükler getiriyor. Biz milli havayolu şirketimizde kendi pilotlarımızın uçmasını istesek de mezun sayımızla ihtiyacın yüzde 50’sine destek verebiliyoruz. Maliyetleri, işletme giderleri, riskleri yüksek; kar marjları ise oldukça düşük bir sektörden bahsediyoruz” dedi.
Hürgezen, THK Uçuş Akademisi mezunlarının yüzde 82’sinin sektörde pilot olarak istihdam edildiğini, akademik bilgi ve İngilizce seviyesi yetersiz olanların ise mezun olduğu halde iş bulamadığını dile getirdi. 2016’da pilot kapasitelerini 250’ye çıkarmayı planladıklarını belirten Hürgezen, gelecek yıl 4. uçuş okulunu Antalya Karain’de açacakları bilgisini verdi.